fotoalbum

8 maart 2019: Internationale Vrouwendag.

Tijdens een inspirerende en muzikale viering van de Internationale Vrouwendag in de Bibliotheek Kennemerwaard in Heerhugowaard, ontbraken ook Jetty Bankert, Diana de Haan en Ineke Houtenbos als vrijwilligers van Amnesty International niet.

Dit jaar werd actie gevoerd voor tien vrouwelijke Mensenrechtenverdedigers die in Saoedi-Arabië gevangen zitten.

Deze vrouwen, die sinds mei 2018 in Saoedi-Arabië vastzitten, zijn in de gevangenis gemarteld en seksueel geïntimideerd.

Totaal zijn circa 60 handtekeningen gezet.

4 maart 2019: Gastles op basisschool Nexus.

Tinie Smit en Jaap de Fockert waren maandag 4 maart actief op basisschool Nexus in Heerhugowaard. Hieronder een kleine selectie van de door de kinderen gemaakte kaarten.

12 februari 2019: Gastles op basisschool De Kelderswerf in Obdam.

Dinsdag 12 februari kregen de kinderen voorlichting van Tinie Smit en Jaap de Fockert, over de mensenrechten. Uiteraard werden er ook kaarten gekleurd en geschreven, maar ook werd het Oneerlijke Genzenbord spel gespeeld. Een groot succes.

7 februari 2019: Gastles op basisschool De Zevensprong.

Donderdag 7 februari waren Tinie Smit en Jaap de Fockert, te gast op basisschool De Zevensprong. Bij deze gastlessen werd speciaal actie gevoerd voor Meham Huseynov uit Azerbeidzjan, journalist, opgepakt en gemarteld, zijn klacht hierover werd beschouwd als belediging van de politie, waarop hij veroordeeld is tot 2 jaar.

Na de uitleg over de mensenrechten gingen de kinderen enthousiast aan het werk om kaarten maken die naar Meham Huseynov gestuurd worden.

januari 2019: Gastlessen op drie basisscholen.

Nog maar net terug van de Kerstvakantie, hebben de vrijwillige Amnesty leden Tinie Smit en Jaap de Fockert, alweer de eerste gastelessen gegeven. En wel op Basisschool De Kleine en Grote Beer en basischool Helix, beide in Heerhugowaard en basischool De Ark in Hensbroek.

Er wordt bij de gastlessen eerst uitleg gegeven over mensenrechten in het algemeen, het werk van Amnesty International, waarna op een specifieke zaak wordt in gegaan. Deze keer was dat Nonhle Mhuthumba in Zuid-Afrika.

Na deze toelichting kunnen de kinderen zelf actief worden en kaarten maken die naar Nonhle gestuurd worden.

laatst bijgewerkt 25-03-2019

CBF-goedgekeurd