Informatie over werkgroep Obdam

Amnesty Actief in Obdam

De werkgroep in Obdam is onderdeel van Amnesty International groep 513 in Heerhugowaard.

De werkgroep maakt op dit moment een bloeiende periode door. In 2004 is in Obdam een vaste groep van zeven actieve Amnesty leden gevormd, te weten:
Jetty Bankert, Truus Doekes, Ineke Houtenbos, Alie Luken, Narda Olbers, Hanneke Orchena, Jack Oudejans, Loes Vlaar en Ingeborg van der Wal-Terpstra.
Samen met een aantal Obdamse flex-werkers en met ondersteuning vanuit Heerhugowaard proberen zij, als onderdeel van de werkgroep Heerhugowaard, Amnesty International ook in Obdam bekend te maken. Er zijn sinds 2005 veel acties gevoerd en de bekendheid van Amnesty International in Obdam zeker is toegenomen.

STEUN DE AMNESTY WERKGROEP IN OBDAM!

Al met 2 uur per jaar kunt u ondersteunen in ons werk voor de mensenrechten.

Amnesty International zet zich sinds 1961 in voor de bescherming van mensenrechten wereldwijd. Duizenden slachtoffers van vervolging, discriminatie en marteling putten hoop uit de acties van Amnesty.

Met 10 personen zijn we al een aantal jaren in Obdam actief bezig met ons werk voor Amnesty International. U heeft vast wel eens één van onze vele actie’s gezien of onze stukken in de Rotonde gelezen. Wij willen samen opkomen voor de mensen wiens mensenrechten worden geschonden.

Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Daarom worden we geholpen door een groep van vrijwilligers die zich een aantal uur per jaar opzetten. Ieder van deze vrijwilligers zet zich in op een manier die bij hen past en voor de hoeveelheid tijd die zij hebben. Een aantal voorbeelden van wat u kunt doen in twee uur per jaar:

• Collecteren (maart)
  • Achter de kraam op de jaarmarkt mensen petitielijsten laten tekenen (juni)
  • In de kerk mensen petitielijsten of brieven laten tekenen (maart en oktober)
  • Meehelpen met het voorbereiden van de acties
  • In de bibliotheek mensen brieven laten ondertekenen (maart en november)
  • Voorlichting geven over Amnesty op scholen
  • Op de Dag van de Rechten van de Mens meedoen aan actie en fakkelwake (december)

Vrijwel dagelijks zijn er berichten over mensen die worden onderdrukt, gemarteld en ten onrechte gevangen worden gezet. Vindt u dit, net als wij, een groot onrecht en zou u iets willen doen?

Help dan onze Amnesty werkgroep! Het kan al met 2 uur per jaar. (maar vaker mag natuurlijk ook). Wilt u meer informatie, neem dan even contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.telefoon 0226-451723 (na 18:00 uur).

Of u kunt voor informatie het formulier op deze website invullen.

Elk jaar is deze groep enthousiaste mensen met een stand aanwezig op de jaarmarkt,

jaarmarkt Obdam jaarmarkt Obdam jaarmakrt Obdam