Informatie over werkgroep Obdam

Amnesty Actief in Obdam

De groep in Obdam vormt samen met de groep in Heerhugowaard, de Amnesty International werk groep 513.

Op dit moment bestaat de Amnesty werkgroep in Obdam uit een vaste kern van actieve Amnesty leden, te weten:
Jetty Bankert, Ineke Houtenbos en Jack Oudejans.
Zij krijgen de ondersteuning van een groot aantal enthousiaste flex-werkers, zoals:
Dirk Bankert, Ans de Boer, Truus Doekens, Tiny Dekker, Marika Hemmen, mevrouw Ter Horst, Ans Van ’t Hof, Marijke Kleijburg, R.I. Kleiburg, Alie Luken, Karin Schuts, Cor Stam, Loes Vlaar, Corina de Wit en Marcel de Wit.

STEUN DE AMNESTY WERKGROEP IN OBDAM!

Al met 2 uur per jaar kunt u ondersteunen in ons werk voor de mensenrechten.

Amnesty International zet zich sinds 1961 in voor de bescherming van mensenrechten wereldwijd. Duizenden slachtoffers van vervolging, discriminatie en marteling putten hoop uit de acties van Amnesty.

Met alle boven genoemde mensen zijn we al een vele in Obdam actief bezig met ons werk voor Amnesty International. U heeft vast wel eens één van onze vele actie’s gezien of onze berichten in de Rotonde gelezen. Wij willen samen opkomen voor de mensen wiens mensenrechten worden geschonden.

Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Daarom worden we geholpen door een groep van vrijwilligers die zich een aantal uur per jaar opzetten. Ieder van deze vrijwilligers zet zich in op een manier die bij hen past en voor de hoeveelheid tijd die zij hebben. Een aantal voorbeelden van wat u kunt doen in twee uur per jaar:

• Collecteren (maart)
  • In de kerk mensen petitielijsten of brieven laten tekenen (maart en oktober)
  • Meehelpen met het voorbereiden van de acties
  • Voorlichting geven over Amnesty op scholen
  • Op de Dag van de Rechten van de Mens meedoen aan actie (december)

Vrijwel dagelijks zijn er berichten over mensen die worden onderdrukt, gemarteld en ten onrechte gevangen worden gezet. Vindt u dit, net als wij, een groot onrecht en zou u iets willen doen?

Help dan onze Amnesty werkgroep! Het kan al met 2 uur per jaar (maar vaker mag natuurlijk ook). Wilt u meer informatie, neem dan even contact op met onze voorzitter Ineke Houtenbos telefoon 0226-451723 of 06-32015214.

jaarmarkt Obdam          jaarmarkt Obdam          jaarmakrt Obdam